Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016

Η συγκλονιστική μαρτυρία του παπά-Αντώνη

Η συγκλονιστική μαρτυρία του παπά-Αντώνη Ερωτοκρίτου του ιερέα των Κεντρικών Φυλακών όπως την αφηγήθηκε στον συγγραφέα Γεώργιο Ασσιώτη στις συγκλονιστικότερες εμπειρίες της ζωής του:

«Έκλαιγε η καρδιά μου για τον χαμό των νέων μας. Τρανταζόταν το είναι μου για το μαρτύριο της Κύπρου μας. Κουβεντιάζοντας μαζί τους για τελευταία φορά, αγωνιζόμουν να πνίξω τον πόνο μου και να συγκρατήσω τα δάκρυα μου.

Οι γονείς ή άλλοι συγγενείς τους δεν μπορούσαν να τους δουν και να τους μιλήσουν πριν τον απαγχονισμό τους. Ήμουν εκείνες τις στιγμές μητέρα και πατέρας και αδελφός τους. Τους άκουγα μέσα στην νύχτα να βαδίζουν στην αγχόνη. Και λίγο πριν το σχοινί κόψει το νήμα της ζωής τους, τραγουδούσαν: Σέ γνωρίζω από την κόψη, του σπαθιού την τρομερή... Μετά, εκείνος ο παγερός θόρυβος που έκανε η αγχόνη. Τα κορμιά τους κρέμονταν, άψυχα πια, από το χοντρό δοκάρι. Οι Άγγλοι δήμιοι μετέφεραν ύστερα έξω τους νεκρούς ήρωες της ΕΟΚΑ και με φώναζαν, για να τελέσω την νεκρώσιμη ακολουθία. Σαν αιώνας μου φαίνονταν εκείνες οι στιγμές. Ήθελα να κλάψω, μα δεν μπορούσα.

Τελειώνοντας, τους φιλούσα στο πρόσωπο κι έφευγα, με ραγισμένη την καρδιά...».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου