Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

Nέο επεισόδιο στα Ίμια

Ο Ελληνικός Στόλος έχει ακροβολιστεί σε όλο... 
 
το Αιγαίο μετά τις τελευταίες απανωτές προκλήσεις των Τούρκων τα τελευταία 24ωρα και με πρόφαση τις εθνικές ασκήσεις “ΑΣΤΡΑΠΗ 2/17” και “ΒΡΟΝΤΗ 1/17” έχουν αναπτυχθεί υποβρύχια, φρεγάτες, πυραυλάκατοι κτλ στη θαλάσσια περιοχή Σαρωνικού, Μυρτώου και Κυκλάδων και όχι μόνο.
Μετά τις προκλήσεις στα Ίμια οι τουρκικές αρχές εξέδωσαν νέα NAVTEX με την οποία στέλνουν το ερευνητικό σκάφος TCG CESME για έρευνες έξω από τις ακτές του Άθω και της Θάσου.
Με την NAVTEX 244/17 η Τουρκία ανακοινώνει ότι το TCG CESME θα πραγματοποιήσει υδρογραφικές και ωκεανογραφικές έρευνες από τις 22 Φεβρουάριου και «μέχρι νεότερα» στην περιοχή η οποία εκτείνεται μεταξύ του Άθω, της Θάσου, της Λήμνου και της Σαμοθράκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού έχει προσεγγίσει ήδη το «CESME» ενώ άλλα δύο έχουν πλησιάσει την ευρύτερη περιοχή.
Η συγκεκριμένη NAVTEX μάλιστα δεν αφορά καν γειτνιάζουσες θαλάσσιες περιοχές αλλά εντάσσεται πλήρως στην προσπάθεια αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο.
Πριν λίγο, οι Τούρκοι ανακάλυψαν και νέο επεισόδιο γύρω από τα Ίμια.
Συγκεκριμένα κάνουν λόγο πως Έλληνες στρατιώτες παραβιάζουν τα τουρκικά χωρικά ύδατα κάνοντας έρευνα σε ιστιοφόρο.
Το μεσημέρι, ένα ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος το οποίοι βρισκόταν στα τουρκικά χωρικά ύδατα σύμφωνα με ΜΜΕ της γείτονος πάντα, ελέγχθηκε από Έλληνα στρατιώτη και εν συνεχεία το σκάφος αποχώρησε.
 
Οι Τούρκοι παρακολουθούσαν από κοντά τις κινήσεις των Ελλήνων, ενώ σύμφωνα πάντα με τουρκικά ΜΜΕ το πρωί η τουρκική ακτοφυλακή έδιωξε ελληνικό σκάφος από… τα χωρικά ύδατα των Τούρκων.
Το ΠΝ προετοιμάζεται και ταυτόχρονα θέλει να δείξει στην απέναντι πλευρά ποιος ήταν είναι και θα είναι το «αφεντικό» στο Αιγαίο.
Σήμερα, το Πολεμικό Ναυτικό (Π.Ν.) έχει καταφέρει αριθμητική αλλά και ποιοτική ισορροπία συγκριτικά με το Τουρκικό Ναυτικό (TDK) με 11 έναντι 14 μονάδων εκ των οποίων οι τέσσερις ελληνικές είναι νεώτερης γενιάς. Συγκριτικά η Τουρκία δεν διαθέτει κανένα υποβρύχιο με σύστημα ΑΙΡ (προς το παρόν).
Όλα τα τουρκικά υποβρύχια ανήκουν στην οικογένεια U-209 με διαφορετικά εκτοπίσματα (έξι κλάσης “Atilay” με εκτόπισμα 1.200 τόνους, τέσσερα κλάσης “Preveze” με εκτόπισμα 1.400 τόνους και τέσσερα κλάσης “Gur”). Το Τουρκικό Ναυτικό αναμένει τις παραδόσεις των πρώτων υποβρυχίων «214» τα επόμενα 3 με 4 χρόνια. Το Τουρκικό Ναυτικό ναι μεν διαθέτει παλαιές τεχνολογικά μονάδες πλην όμως ανήκουν όλα σε νέες ναυπηγήσεις με σχετικά χαμηλό μέσο όρο ηλικίας. Προς το παρόν το ελληνικό Π.Ν διαθέτει το τεχνολογικό προβάδισμα και μια πολύ ικανοποιητική ποσοτική αναλογία δυνάμεων.
Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει τέσσερα τέτοια τρομερά από κάθε άποψη υποβρύχια Type 214 κλάσης Παπανικολής τα οποία κυριαρχούν ειδικά στο Αιγαίο πέλαγος, έναντι οποιουδήποτε άλλου τύπου υποβρυχίου .
Ωστόσο, τα ελληνικά υποβρύχια αρχικά υπέφεραν από σοβαρά προβλήματα αστάθειας, τα οποία λύθηκαν στην συνέχεια.
Τα τουρκικά υποβρύχια θα διαθέτουν εγχώριας κατασκευής ηλεκτρονικά, και θα είναι εξοπλισμένα με αμερικανικού τύπου τορπίλες Mark 48 , γερμανικούς πυραύλους IDAS και ενδεχομένως πυραύλους cruise Gezgin-D.
Υπενθυμίζουμε ότι σε πρόσφατη άσκηση της συμμαχίας το «The Ghost Submarine», όπως το κατονόμασαν οι ΝΑΤΟϊκοί το ελληνικό υποβρύχιο «ΠΙΠΙΝΟΣ» (S-121), έγινε το αντικείμενο αναζήτησης από σύγχρονα ανθυποβρυχιακά σκάφη επιφανείας και αεροσκάφη ΑΦΝΣ, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Αυτό που εντυπωσίασε τους ξένους, και τους έκανε να δώσουν στο ελληνικό υποβρύχιο τιμητικό προσωνύμιο «υποβρύχιο φάντασμα», ήταν η «επίθεση του» σε σύγχρονο βρετανικό πυρηνοκίνητο υποβρύχιο το οποίο προσέβαλε δύο φορές με εικονικές επιθέσεις τορπιλών , χωρίς να γίνει ούτε κατ΄ελάχιστο αντιληπτό από τους Βρετανούς .
Τα υποβρύχια αυτού του τύπου έχουν μήκος περίπου 65 μέτρα και στην επιφάνεια εμφανίζει εκτόπισμα περίπου 1.700 τόνων.
Το πλήρωμα αποτελείται συνήθως από 27 άτομα, αλλά υπάρχει επιπλέον χώρος για τη μεταφορά έως οκτώ δυτών. Η εμβέλειά του θα πρέπει να είναι πάνω από 10.000 ναυτικά μίλια.
Το μέγιστο βάθος κατάδυσις του είναι μυστικό, αλλά συνήθως αναφέρεται σε περίπου 400 μέτρα. Διαθέτει οκτώ τορπιλοσωλήνες [Τ/Σ] διαμετρήματος 533 χιλιοστών.
Δεδομένου ότι οι πύραυλοι κρουζ έχουν αποκτήσει όλο και μεγαλύτερη σημασία για τον οπλισμό των υποβρυχίων κατά τις τελευταίες δεκαετίες, η HDW είχε προσφέρει ειδικά για τους χρήστες της κατηγορίας των Υ/Β U214 ένα σύστημα εκτόξευσης πεπιεσμένου αέρα.
Με τη βοήθεια του πεπιεσμένου αέρα, μπορεί να απολυθεί ένα κοντέινερ πυραύλου έξω από το σκάφος. Τα συστήματα πεπιεσμένου αέρα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και για τις τορπίλες.
Αυτό έχει το πλεονέκτημα ότι το Υ/Β «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» είναι πιο δύσκολο να εντοπιστεί κατά τη διάρκεια της χρήσης των όπλων του.
Τα εκσυγχρονισμένα υποβρύχια τύπου ΓΛΑΥΚΟΣ κλάσης 209/1100 έχουν αυτονομία 50 ημερών και πλήρωμα 35 ατόμων είναι εκτοπίσματος 1278 τόνων σε κατάδυση, μήκους 54μ. πλάτους 6,25μ, με μέγιστη ταχύτητα 12κόμβων σε επιφάνεια και 22 κόμβοι σε κατάδυση ενώ πλέον και μετά την αντικατάσταση όλων των συστημάτων και αισθητήρων (τοποθέτηση Radar Thomson, σύστημα αδρανειακής ναυτιλίας, GPS, συσκευές ναυτιλίας καθώς και δύο περισκόπια) την δεκαετία του ’90 κάτω από το πρόγραμμα NEPTUNE I μπορούν να εκτελέσουν βολές εκτός των τορπιλών από τους 8 τορπιλοσωλήνες και πυραύλων Sub-Harpoon μέσω του κέντρου διεύθυνσης βολής «KANARIS».
Επίσης έχει γίνε πλήρης ανακατασκευή ουσιαστικά με εγκατάσταση νέων κινητήρων, συστημάτων επικοινωνιών και sonar που είναι ενεργητικής και παθητικής έρευνας και επιθέσεως μεσαίων συχνοτήτων, συσκευή παθητικής μέτρησης απόστασης, καθώς και SONAR πλευρικής διάταξης, χαμηλών συχνοτήτων.
Τα υποβρύχια κλάσης ΠΟΣΕΙΔΩΝ type-209/1200(ΠΟΣΕΙΔΩΝ, ΑΜΦΙΤΡΗΤΗ, ΠΟΝΤΟΣ), παραμένουν με τον αρχικό τους εξοπλισμό σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά και τους αισθητήρες με μερικές μόνο προσθήκες όπως η ενσωμάτωση συστήματος GPS στο σύστημα ναυτιλίας και διατηρώντας το σύστημα διεύθυνσης βολής «SINBANDS για χρήση τα ων όπλων από τους 8 τορπιλοσωλήνες.
Στις τάξεις του ΠΝ βρίσκεται πλέον και ένα εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο κλάσης ΩΚΕΑΝΟΣ type-209/1200 το πρώτο του προγράμματος NEPTUNE II στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά με ολική αντικατάσταση συστημάτων αισθητήρων αλλά και κοπή τμήματος του υποβρυχίου για την επιμήκυνση και την αντικατάσταση του συστήματος αναερόβιας πρόωσης AIP τύπου κυψελών ίδιο με αυτό των type-214 που επιτρέπει την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων.
Το σύστημα απαλλάσσει το Υ/Β από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά το σκάφος ευάλωτο σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.
Το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο πλέον έχει εκτόπισμα 1615τόνων, μήκος 62,3μ, πλάτος 6,26μ. ταχύτητα 11,5κόμβων στην επιφάνεια και 22 κόμβοι σε κατάδυση ενώ πλέον φέρει νέας γενιάς ηλεκτρονικά με κεντρικότερο το ISUS σε συνδυασμό με νέο πακέτο αισθητήρων με RADAR, ESM, GPS, ιστοί OPTRONIC πολλαπλών απεικονίσεων δυνατότητα βολής Sub-Harpoon με τα δεδομένα να λαμβάνονται και από sonar νέας γενιάς παθητικό μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων. Το πλήρωμα είναι 37 ατόμων και η αυτονομία είναι στις 50 ημέρες
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου